al eens de markt aan het afsnuffelen als beginner

Moderator: Sprezlaus

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re: al eens de markt aan het afsnuffelen als beginner

Post by ReneDL » Thu Aug 20, 2015 1:57 am

Jerreke dat is wel een dure winkel waar je de informatie hebt gekregen :?
Hier heb je de 200SRX voor 199€ in de plaats van uw 229€ http://www.aerobertics.be/productDetail ... 7&brand=49
En de DX6 heb je voor 167€ in de plaats van uw 239€ http://www.aerobertics.be/productDetail ... 5&brand=27
Dat is een verschil van 102€ :shock:
Wil je het een stuk goedkoper houden om te beginnen en er toch veel plezier aan beleven zou ik gaan voor V911 dat is een kleine heli die heel goed vliegt en veel kan hebben. Ideaal om mee te leren vliegen en boven het gras bijna onverwoestbaar, en als je er al een beetje mee overweg kan is die heel goed binnen te vliegen in de huiskamer of in de garage. Een klein nadeel ze kunnen niet veel wind verdagen, maar ..... om te leren is het toch best windstil of bijna....
De instapprijs met alles erop en eraan dus klaar om te starten is 32.27€ de zender stelt niet veel voor maar doet zijn werk naar behoren http://www.banggood.com/Wholesale-WLtoy ... 36779.html
Of je kan gaan voor de grotere V912 die kost compleet startklaar 82.89€ http://www.banggood.com/WLtoys-V912-4CH ... 22661.html die meegeleverde zender is al een stuk beter en kan ook gebruikt worden voor de V911 en voor de grootste van de drie de V913 http://www.banggood.com/WLtoys-V913-Dua ... 52845.html
Alle drie met gratis verzending en het zijn alle drie heel goed vliegende heli's ik heb ze zelf ook en spreek dus uit ondervinding. :wink: De onderdelen zijn ook goedkoop en je hebt een set met de meest courante onderdelen voor weinig zie
12.9€ voor de V912 http://www.banggood.com/WLtoys-V912-RC- ... 80552.html
Onderdelen voor de V911 http://www.banggood.com/buy/V911-parts.html
Zoals je ziet je kan voor veel minder starten hé :handgestures-thumbupleft:
Met deze heli's kan je gemakkelijk thuis in de hof leren vliegen, en ... :idea: .... met het niet te besteden clubgeld kan je al een heli kopen. Het zal zeker een tijdje duren voor je het volledig beheersen en besturen van je heli onder de knie hebt, dat is iets dat langzaam moet groeien. Het aanleren van de stick bewegingen en het manipuleren kan evengoed met zo een heli dan met een van de duurdere heli's.
Hoe dan ook je zal alvast een tijdje zoet zijn met het bedwingen van je "birdy" :mrgreen:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Thu Aug 20, 2015 10:34 am

Deze morgen om 7u30 waren we al aan het :flyaway: het was ideaal weer om de heli's te laten rondfladderen in de tuin. :handgestures-thumbupleft:
Eerst de V913 uitgelaten :P en hem nog een tweede vluchtje laten maken, daarna kwam de V912 aan de beurt (die vlieg ik het liefst van de drie) :handgestures-thumbsup: en daarna de V911 tweemaal laten fladderen. Bij het plaatsen van de tweede lipo kwam er al een licht briesje opzetten en was het werken met de sticks om de kleine copter in toom te houden, maar dat is ook eens leuk hé. :wink:
Als laatste 4 maal gevlogen met de Blade 200SRX zeker ook een leuke heli en die kan meer wind hebben maar is wel een stuk vinniger, alhoewel kan je hem via de zenderinstellingen zo mak maken als je dat zelf wil. :wink:
En nu maar even tijd besteden aan lipo's laden :confusion-waiting:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Jerreke

Post by Jerreke » Sat Aug 22, 2015 10:29 am

het heeft effe geduurd maar ik heb ( denk ik) een redelijk goede oplossing gevonden. Na het bezoekje aan de winkel effe aan het denken en surfen geslagen :thinking: .
Na een avondje achter de pc had de vrouw op 2de hands een blade 120 met spektrum dx6i gevonden. Contact genomen met de eigenaar en deze bleek zelf in de rc hobby bezig te zijn maar deed voornamelijk drones en auto's dus wilde van de heli afscheid nemen. Naar daar gereden en deze bleek goed in orde ( ik ken er natuurlijk niet veel van maar hij heeft hem gestart en alles werkte en er zaten vervangonderdelen bij)
Nu zat er alleen geen lader bij voor de lipo's en ik weet dat deze dingen niet gewoon op te laden zijn. Iemand hier een goed voorstel voor?

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sat Aug 22, 2015 1:08 pm

De Blade 120SR is zeker een goede heli waar je veel plezier kan aan beleven, beginnen met oefenen boven het gras is aan te raden ..... dan kom je zachter beneden in geval van ...... :P
Normaal is er een lader bij maar kan zoek zijn hé.
De originele lader met net adapter kost 33€ en je kan maar een batterij laden.
http://www.aerobertics.be/productDetail ... 9&brand=49
http://www.aerobertics.be/productDetail ... 9&brand=44
Deze zou ver de goedkoopste oplossing zijn 40.9€ en is geschikt voor meerdere soorten kleine bat. en je kan 4 batterijen samen laden http://www.aerobertics.be/productDetail ... =9&brand=3
Groetjes ReneDL

booster666

Post by booster666 » Sat Aug 22, 2015 1:10 pm

voor een hele goede deftige lader kan je altijd het internet eens afsnuffelen voor een imax b6 lader, die werken altijd, zijn niet te moeilijk om in te stellen en geven quasi nooit problemen...
Verder zijn er enorm veel "clones" van deze lader zoals van bmi, rc-plus en graupner te vinden in de lokale winkels die net even goed werken aan een schappelijke prijs...
Mvg
Kevin
auto's: HPI baja 5b ss , tomahawk st, rustler vxl, losi micro crawler, sprint 2 flux, ...
vliegtuigen: funcub, sonic 185, pilatus pc-9 (restauratie), bonsai, ...
heli's: esky belt-cp V2 , KDS 450 s

Sprezlaus

Post by Sprezlaus » Sat Aug 22, 2015 2:04 pm

booster666 wrote:voor een hele goede deftige lader kan je altijd het internet eens afsnuffelen voor een imax b6 lader, die werken altijd, zijn niet te moeilijk om in te stellen en geven quasi nooit problemen...
Verder zijn er enorm veel "clones" van deze lader zoals van bmi, rc-plus en graupner te vinden in de lokale winkels die net even goed werken aan een schappelijke prijs...

Hier bvb:
http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_fro ... =200&rt=nc

Let wel, de goedkopere zijn meestal zonder voeding (en altijd op de laadkabels letten, zie foto's om zeker te zijn dat ze erbij zitten), dus die komt er dan nog bij (tenzij je een bruikbare hebt).
Dus goed rekenen met de welke je goedkoopste af bent en rekening houden met verzending uit china = langer onderweg.
Dus beter lader & voeding apart uit UK, DE of FR... (of zoek eens in ee BE webshop, is soms ook nog goedkoop en veel sneller in huis).
Rules are made for people who aren't willing to make up their own.
Chuck Yeager

Jerreke

Post by Jerreke » Sat Aug 22, 2015 8:43 pm

oke vandaag best wel wat gedaan gekregen. Ik ben terug naar de winkel geweest met de 3 batterijen die bij de heli zaten. Hij heeft ze nagekeken en 1 ervan is onbruikbaar voor de heli. Hij heeft me ook voorzien van een nieuwe batterij ( heb er nu 3) en een goede lader die er voor zorgt dat ik de boel niet opblaas ( hij was wat duurder maar zorgt er wel voor dat ik men huis nie afstook).
Dus batterij eens in de heli gestoken radio opgestart en eens geprobeerd. :smiley_pilot: laat ons zeggen dat ik best nog niet te veel toeschouwers heb :lolol:
Nu draait de heli goed en nadat ik had geleerd voorzichtig de sticks te manipuleren en niet onmiddelijk omhoog te smijten lukte het wel om hem draaiend te krijgen maar telkens als ik de snelheid van de roto opvoer begint hij naar links over te hellen kan hier iets aan gedaan worden of moet ik dan de instellingen van de radio bekijken? Nu ga ik morgen wel eens langs de club om te luisteren wat ze er van vinden maar een beetje vooraf geinformeerd zijn is niet slecht denk ik :P

Sprezlaus

Post by Sprezlaus » Sat Aug 22, 2015 9:05 pm

Jerreke wrote:oke vandaag best wel wat gedaan gekregen. Ik ben terug naar de winkel geweest met de 3 batterijen die bij de heli zaten. Hij heeft ze nagekeken en 1 ervan is onbruikbaar voor de heli. Hij heeft me ook voorzien van een nieuwe batterij ( heb er nu 3) en een goede lader die er voor zorgt dat ik de boel niet opblaas ( hij was wat duurder maar zorgt er wel voor dat ik men huis nie afstook).
Dus batterij eens in de heli gestoken radio opgestart en eens geprobeerd. :smiley_pilot: laat ons zeggen dat ik best nog niet te veel toeschouwers heb :lolol:
Nu draait de heli goed en nadat ik had geleerd voorzichtig de sticks te manipuleren en niet onmiddelijk omhoog te smijten lukte het wel om hem draaiend te krijgen maar telkens als ik de snelheid van de roto opvoer begint hij naar links over te hellen kan hier iets aan gedaan worden of moet ik dan de instellingen van de radio bekijken? Nu ga ik morgen wel eens langs de club om te luisteren wat ze er van vinden maar een beetje vooraf geinformeerd zijn is niet slecht denk ik :P

Vraag eens aan de vrouw om dat effect te filmen anders, maar hou er rekening mee dat je te maken hebt met een tegennatuurlijk toestel :wink:
(De natuur heeft echt niet voorzien dat je de lucht in gaat met 2 propellers van verschillende grootte die haaks van elkaar geplaatst staan)

Nu het kan dat je gewoon last hebt van "grondeffect" (combinatie van kracht van grote schroef die gereflecteerd wordt door de grond + de zijwaartse kracht van de staartschroef), normaal stopt dit als je wat hoger gaat vliegen. Indien niet het geval is je heli niet goed afgesteld vrees ik (maar daar kunnen ze op de club wel mee helpen).
Rules are made for people who aren't willing to make up their own.
Chuck Yeager

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sun Aug 23, 2015 8:44 am

Naar ik kan afleiden uit post #13 heeft de verkoper hem voorgevlogen en werkte alles naar behoren.
Het naar links kantelen bij langzaam optoeren komt inderdaad door het grondeffect zoals Sprezlaus ook al aangaf, dat kan je verhelpen door snel 3/4 gas te geven en eens +- 50cm van de grond gas wat minderen tot hij rustig op de zelfde hoogte blijft hoveren (je zal wel moeten bijsturen om +- ter plaatse te blijven)
In de club zullen ze hem wel testen en afstellen zodat je kan beginnen met Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel oefenen
:flyaway: :flyaway: :flyaway: :flyaway: :flyaway: :grijns:
En welke lader heb je aangeschaft :think: het kan voor anderen ook interessant zijn. :wink:
Zeker interessant zijn deze reeks filmpjes de eerste twee mag je overslaan (1 is demo vliegen en 2 is uitleg over de heli) vanaf het derde filmpje geven ze duidelijke uitleg over hoe te leren vliegen met je heli ...... je zal er een tijdje zoet mee zijn :mrgreen: maar zeker de moeite om te volgen. :handgestures-thumbupleft: http://www.mikeysrc.com/RC-Helicopters- ... eries.html
Groetjes ReneDL

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Mon Aug 24, 2015 7:39 pm

En Jerreke hoe heb je het gemaakt op de club en wat zijn je bevindingen na de eerste proefvluchten met je SR 120 heli :think: we zijn hier wel een beetje nieuwsgierig hé. :P
Groetjes ReneDL

Post Reply

Return to “Beginners”