al eens de markt aan het afsnuffelen als beginner

Moderator: Sprezlaus

Sprezlaus

Re: al eens de markt aan het afsnuffelen als beginner

Post by Sprezlaus » Mon Aug 24, 2015 8:02 pm

ReneDL wrote:En Jerreke hoe heb je het gemaakt op de club en wat zijn je bevindingen na de eerste proefvluchten met je SR 120 heli :think: we zijn hier wel een beetje nieuwsgierig hé. :P

Maar neen, we weten gewoon graag veel (of moet dat zijn: alles :thinking:)
Rules are made for people who aren't willing to make up their own.
Chuck Yeager

Jerreke

Post by Jerreke » Mon Aug 24, 2015 8:36 pm

Op de club is alles goed gegaan. Ik zal wel het meeste zelf moeten leren want er waren niet echt mensen aanwezig die je alles wilt leren wel mensen genoeg die tips willen geven. Men 120 sr heeft zen eerste vlucht gehad met abrupt einde :lolol: Morgen een nieuw landingsgestel gaan halen en volgende keer een beetje verder van betonnen voetpaden vliegen.
Ik moet alleen het afgebroken pinnetje er nog proberen uit te halen maar zou moeten lukken.
Nu zijn er al veel mensen die een sim aanraden maar aangezien die dingen nu niet echt goedkoop zijn en ze me ook niet echt leuk lijken vraag ik me af of het echt de moeite is.
In ieder geval hopelijk blijft hij tijdens de volgende vluchten een beetje beter bij elkaar.
Het naar links trekken is inderdaad opgelost vanaf dat hij sneller wordt opgetrottled. Nu moet ik alleen nog de controle krijgen vanaf dat hij van de grond komt ( men opa moest nogal snel opzij gaan toen ik vertrok :P ik had hem gewaarschuwd )

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Mon Aug 24, 2015 9:58 pm

Zoals ik reeds aangaf is boven het gras vliegen de boodschap en met deze uit post #19 aangegeven filmpjes te bekijken en uitvoeren zal je veel leren. :wink:
De eerste twee mag je overslaan (1 is demo vliegen en 2 is uitleg over de heli) vanaf het derde filmpje geven ze duidelijke uitleg over hoe te leren vliegen met je heli ...... je zal er een tijdje zoet mee zijn :mrgreen: maar zeker de moeite om te volgen. :handgestures-thumbupleft: http://www.mikeysrc.com/RC-Helicopters- ... eries.html
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Tue Aug 25, 2015 11:37 am

Jerreke wrote: Nu zijn er al veel mensen die een sim aanraden maar aangezien die dingen nu niet echt goedkoop zijn en ze me ook niet echt leuk lijken vraag ik me af of het echt de moeite is.

Volgens mij, en er zullen velen deze gedachtegang volgen is een degelijke RC simulator zeker elke cent waard en heb je deze in de kortste keren terugverdiend.
Crash je tijdens het oefenen op de sim (en dat zal je zeker in het begin regelmatig doen :mrgreen: ) naar schatting om de paar min. :roll: :whistle: is de heli automatisch binnen de paar sec hersteld en kan je verder vliegen/oefenen. Doe je dat in het echt en heb je pech ..... kan je naar de winkel onderdelen halen om de heli te herstellen. Een paar crashes en de kosten zullen snel al hoger liggen dan de prijs van je sim, en heb je hem niet meer nodig kan je hem altijd nog tweedehands verkopen. :wink:
Ik heb zelf de voorkeur aan de "Phoenix" simulator gegeven met als reden:
- Blijvend gratis "upgraden" voor zowel het programma als nieuwe toestellen.
- Je oefent met je eigen zender wat bevorderlijk is voor het aanleren van instellen en stick bewegingen.
- Veel instelmogelijkheden zoals achtergrond, weersomstandigheden.
- Vliegen met meerdere toestellen en personen via internet.
- Meerdere oefen programma's met instelbare moeilijkheidsgraad.
- Programma voor het ontwerpen en zelfbouwen van je toestel.
- En nog veel meer en ..... veruit de goedkoopste in de categorie van de betere RC simulators.
Hier kost de laatste uitgave momenteel 94€90 met USB dongle (sleutel) en snoer http://www.aerobertics.be/productDetail ... 0&brand=59
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Post Reply

Return to “Beginners”