mijn eerste vlieg stufffffff...

Moderator: Sprezlaus

rieke

mijn eerste vlieg stufffffff...

Post by rieke » Tue Nov 22, 2011 11:38 pm

hallo allemaal.

ben een beetje de home flyer is gaan verkennen,en met daar een beetje rond tewiggelen krijgde wel veel zin voor iets mooi's tekopen.
dus:
spektrum dx6i, phoenix 3 simm. (kweet nie veel ma wel veel geld :smile: )
Mijn bedoeling is van heel de winter op de simm tehangen en met een easy star tevliegen, en na de winter een easy star tekopen
voor het egte werk,en na een lange tijd ook met camera rond vliegen.
het lijkt wel een ideaal vliegertje uit voor als beginner brokke piloot?

alle comments welkom op mijn aanwinsten en me verdere plannen

Image

mvg
Ryan
Last edited by rieke on Mon Nov 28, 2011 1:26 pm, edited 2 times in total.
HAVE FUN!!!
met vriendelijke groeten.
Ryan

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re: mijn eerste vlieg stufffffff...

Post by ReneDL » Wed Nov 23, 2011 12:58 am

Beste Ryan je hebt zeker goede aankopen gedaan :handgestures-thumbupleft: Een goede zender waar je zowat alles mee kan vliegen en een zeer goede sim met oneindig veel instelmogelijkheden. Je kan onder andere via het net met verschillende samen vliegen (op het forum staat er hier al een topic over er zijn hier meerdere forumleden die "phoenix" hebben) je kan zelfs combatten, balonvliegen en nog veel meer duels onderling. Een groot voordeel als je daar crasht kost het niets en kan je na een paar sec terug vliegen :mrgreen: eens je aan het echte werk begint moet je wel iets voorzichtiger zijn :whistle: :roll:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

rieke

Post by rieke » Wed Nov 23, 2011 1:13 am

dit is al positief he, ik dacht al dat ik weeral prulle hem gekocht.
maar zo tezien nie, en ja die simm ziet er eigelijk wel heel mooi uit maar moet hem nog verder ontdekken, heb nog maar een 1uurtje vliegen op zitten

met vriendelijke groeten
ryan
HAVE FUN!!!
Ryan

nopanic

Post by nopanic » Wed Nov 23, 2011 4:55 pm

als je toch van plan bent om eerst enkele maanden te simmen, dan zou ik je durven aanraden om de easystar over te slaan en een toestelleke nemen met rolroeren. wil je bij multiplex blijven de funcup nemen, of wat ouder de minimag, of wat groter de magister... hangt ervan af of je op een club gaat vliegen of niet...
de easystar is idd een goede beginnerstoestel, maar met standaard setup en geen rolroeren, komt hij snel saai:p

succes in ieder geval

rieke

Post by rieke » Wed Nov 23, 2011 8:15 pm

ik heb ook al liggen twijfelen, maar heb jij misschien wat voorbeelden over verschillende toffe modelen.
mijn wensen:
elecktro voor buiten, ongeveer 1meter spanwijte mag meer zijn,en een onderstel voorte landen. :character-oldtimer:
HAVE FUN!!!
Ryan

Sprezlaus

Post by Sprezlaus » Wed Nov 23, 2011 8:20 pm

rieke wrote:ik heb ook al liggen twijfelen, maar heb jij misschien wat voorbeelden over verschillende toffe modelen.
mijn wensen:
elecktro voor buiten, ongeveer 1meter spanwijte mag meer zijn,en een onderstel voorte landen. :character-oldtimer:

De Funcub zoals nopanic zegt? Is wel 1m40 maar die ziet er wel :smiley_pilot: uit
Rules are made for people who aren't willing to make up their own.
Chuck Yeager

yanlar

Post by yanlar » Wed Nov 23, 2011 8:40 pm

Als je bij spanwijdte van 1 meter gaat zoeken zal je niet zoveel tegenkomen, buiten de Minimag als trainer denk ik ...
Goede raad : blijf van alle andere vliegers af zoals Gofly rc enz...

Multiplex is echt wel beste geschikt als eerste merk !
enkele voordelen :

1. schuim is van heel sterke soort, kan wel een stootje verdragen !
2. Met speciale lijm is dit, zelfs bij grote crashes, nog goed te repareren en terug vliegend te krijgen !
3. Hebben gewoon allemaal zeer goede vliegeigenschappen ! (niet voor niets dat daar serieus marketing en researchbedrijf achter zit)

Maar zoals eerder vermeld, Easystar wordt je nogal snel beu :mrgreen: (of je moest deze als cameratoestel gebruiken, daar is hij ideaal voor met de prop uit het zicht !)
Heb zelf ook een Twinstar II, props zijn ook buiten beeld, en is met rolroeren, wel geen landingsgestel. (maar simpel om erop te zetten als je wil)

Als je landingsgestel wil hebben moet je er wel rekening mee houden dat je op erg kort gras gaat opstijgen/landen.
Alleen de Funcub met z'n grote wielen kan opstijgen en landen op iets hoger gras ...
Andere vliegers zullen hier moeite mee hebben en de neus naar beneden laten wanneer je over gras rijdt ... Met gebroken props tot gevolg :mrgreen:

Misschien best eerst met een 'buikschuiver' beginnen (meeste landingsgestellen zijn er makkelijk op/af te halen)
:character-oldtimer: Als je gaat 'buikschuiven' met vlieger met prop vanvoor, altijd goede propsaver gebruiken om props te sparen !!! :wink:

rieke

Post by rieke » Wed Nov 23, 2011 9:51 pm

denk dat het de funcub word ziet er een neig vliegertje uit behalve die grote tractor wielen er op maja da pakke we er ma bij
nu zal ik is op de simm de funcub is gaan zoeken :flyaway:
HAVE FUN!!!
Ryan

rieke

Post by rieke » Wed Nov 23, 2011 10:35 pm

spijtig da is gene funcub op alleen de multiplex mentor die trekt er op maar zou die het zelfde vliegen of nie
wie kan mij daar bij helpen
HAVE FUN!!!
Ryan

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Thu Nov 24, 2011 2:34 pm

De "Mentor" heeft inderdaad de zelfde vliegeigenschappen hij is wel een beetje groter, maar als je met deze kan vliegen kan je dat met de "Funcub" ook.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Post Reply

Return to “Beginners”