aankoop 1 ste vliegtuig

Moderator: Sprezlaus

christof

aankoop 1 ste vliegtuig

Post by christof » Mon Feb 27, 2012 6:15 pm

Hallo forum-leden, m'n naam is Christof (42 j.)en dit is m'n eerste maal dat ik hier op deze forum post.
Via een vriend zo'n beetje het virus over genomen, en beslist om te gaan vliegen....
Allereerst mij goed laten informeren en ondertussen een dx6 i aangekocht met een vliegsimulator (phoenix),bij De Concorde,in Kortrijk, zo'n 8 tal weken geleden.'k Was verbaasd van mezelf hoe vlug ik alles onder controle had via de simulatie. Alles loopt zoals gewenst, perfecte vluchten, stunts, landen....
Dus ben ik toe aan de aankoop van m'n 1ste vliegtuig.
Daar ik verzot ben van de 2 de wereldoorlogsgeschiedenis, moet het zekers een fighter worden met propeller.
Toeval lukt dat mijn ogen op dit toestel viel. De DOUGLAS A1-SKYWALKER.
(zie link)

http://www.youtube.com/watch?v=cYCOEvxXcYk

Heeft er iemand van jullie ervaring met dit toestel?????
Zou dit toestel te verkrijgen zijn in Belgie????? (na gevraagd bij De Concorde, nog g??n uitsluitsel gekregen)

:smiley_pilot:

jaslhelicopters

aankoop 1 ste vliegtuig

Post by jaslhelicopters » Mon Feb 27, 2012 7:41 pm

Hey Welkom op het forum !!

Zou het niet beter zijn om eerst een bovendekker te kopen als eerste vliegtuig? Is meer vergevingsgezinder bij het leren vliegen

Sent from my BlackBerry 8900 using Tapatalk
Image
**Mikado LOGO600 **SAB GOBLIN630**Outrage Fusion 50FBL**

Sprezlaus

Re: aankoop 1 ste vliegtuig

Post by Sprezlaus » Mon Feb 27, 2012 7:47 pm

Dag Christof, welkom op het forum!

Mooi toestel dat je daar hebt geselecteerd, of je het gaat vinden in Belgi? is wel de vraag, op de website staat "Enkel via Banana Hobby"...

Alleszins, dit lijkt me geen geschikt eerste toestel, vroeg of laat maak je een foutje en dan is het RIP A1.
Best leren vliegen met een 4-kanaals trainer, raad over welke je het best kiest laat ik over aan de meer ervaren mensen :character-oldtimer:

Je hebt alleszins al een TX (zender) met mogelijkheden.

Groeten,

Steven
Rules are made for people who aren't willing to make up their own.
Chuck Yeager

christof

Post by christof » Mon Feb 27, 2012 8:45 pm

Begrijp wel dat met een trainingsvliegtuig makkelijker is om te leren vliegen,maar blijf van het principe, als je voorzichtig genoeg bent mag het normaal gezien niet fout gaan.Waar ik woon, heb ik hectare's weide, zonder huizen in de eerste kilometers, met 1 weg van ong.2 km lang en rechtdoor, in asfalt,waar zelden iets passeert van fietsers of auto's.( ideale landingsbaan)
Denk ook wel dat ieder type vliegtuig z'n eigen karakter heeft qua vliegen en landen,maw oefenen baart kunst.Zou natuurlijk wel h??l spijtig zijn bij de 1 ste vlucht een pertotalleke te verwezelijken.
Ook heb ik het voordeel dat m'n vriend nu toch al enkele jaren vliegt, dus dat wordt mijn co-piloot in 't begin h?.

Ondertussen het vliegtuig terug gevonden op een franse website:

http://www.hlcshop.fr/fr/avions-radioco ... -gris.html

Iemand ervaring bij online bestellen via deze site?????

yanlar

Post by yanlar » Mon Feb 27, 2012 8:49 pm

:smile: Welkom !

Zou toch ook beter eerst eens met trainer (hoogdekker) gaan vliegen in't echt alvorens je aan die Skywalker te wagen :wink:

Phoenix geeft je wel een goede aanloop voor te vliegen, maar in't echt is het toch pakje anders vliegen dan op de sim ...
Zou zonde zijn van de Skywalker als je deze op de eerste dag de grond in boort :mrgreen:

Misschien eens uitkijken naar degelijke trainer met rolroeren gelijk de cessna-modellen die er tegenwoordig volop te krijgen zijn. (bvb Mentor, funcub, Minimag, Supercub, ...)

Is natuurlijk ook weer hap uit het budget, maar blijft er plezier van hebben als je hem heel kan houden :wink:
En als je ze crasht, zijn ze over't algemeen nog vrij makkelijk te repareren (betwijfel dat van de Skywalker gezien de reputatie van BananaHobby :mrgreen: )

Met de DX6 en Phoenix heb je in ieder geval al stap in juiste richting gezet :handgestures-thumbupleft:

Edit: is er mogelijkheid om met je kameraad aan trainerkabel te vliegen ? Dan zou het in principe nog te doen zijn ... en als die dan crasht, kan je't nog altijd op je maat steken :mrgreen: :lol:

christof

Post by christof » Mon Feb 27, 2012 8:53 pm

yanlar

Post by yanlar » Mon Feb 27, 2012 9:06 pm

:whistle:

christof

Post by christof » Mon Feb 27, 2012 9:16 pm

't ja , 'k had dit filmke ook al gezien.... je ziet onmiddelijk bij het opstijgen dat die gast dus o,o ervaring heeft, volgens mij wist hij zelfs niet waar zijn bedieningen op z'n controller toe in staat waren....idd jammer van het vliegtuig. Kunt dat een beetje vergelijken met een vrouw die 0,0 ervaring heeft in motorijden,die dan een toerke gaat doen op je nieuwe Yamaha R1......komt niet goed h? !!!!!

Toch echt tevreden met jullie bezorgdheid omwille van mijn eerste aankoop.
De skywalker koop ik zoiezo aan, en kijk wel om een goedkoper alternatief om te leren vliegen...(Chessna mss dan maar)

:knipoog:

yanlar

Post by yanlar » Mon Feb 27, 2012 9:25 pm

:handgestures-thumbupleft:

Gewoon op de kast zetten als stimulans om te leren vliegen !

Heb vroeger bijna 2 jaar balsa vlieger(extra 330) op de kast staan gehad ... eens ik die in m'n pollen had dierf ik er niet mee vliegen omdat die te mooi was om te laten crashen ... :mrgreen:

Achteraf wijze beslissing van mij geweest ...

Genoeg 'piepschuim-crashes' en 'ducktape-reparaties' later toch besloten de Extra eens te laten vliegen ...
Heeft er ondertussen al meer dan 20 vluchten opzitten en leeft nog steeds :dance:
Als ik er toen mee had gevlogen had hij z'n eerste vlucht niet overleefd peis ik ... :mrgreen:
Heeft er zelfs al broertje bij in balsa ... de Edge 540 :P

Zou niet de eerste zijn die na zo'n duur toestel te hebben gecrasht met de hobby is gestopt omdat het te kostelijk werd :wink:

christof

Post by christof » Mon Feb 27, 2012 9:28 pm

Ja, volledig met je eens.Lijkt me idd een h??l goed idee. Pronkstuk op de kast hahahahahaa, vriendin ga zot komen hahahahahaah :zot:

Post Reply

Return to “Beginners”