net eerste vliegtuigje gekocht

Moderator: Sprezlaus

cobrall

net eerste vliegtuigje gekocht

Post by cobrall » Thu Mar 29, 2012 9:13 pm

hallo iedereen

ik ben 23jaar en al van mn 14 jaar geintreseert in deze hobby
toen had ik het geld nog niet is dan wat verwatert( had het wat uit mn hoofd gezet) maar nu met het goede weer zag ik iemand bezig
dagt dit is de perfecte moment en ben rechtstreeks naar de winkel gereden en heb me er eentje aangeschaft uurtje in de winkel geinformeert over wat beste was om mee te starten en ik was vertrokken
nu probeerde ik daarnet eerste keer te vliegen en bleektog veeeel moeilijker dan gedacht ook helde hij wat af naar links dus hij steeg vlot op maar eens ik in de lucht hing begon hij al rond te toeren en hij is frontaal gecrashed ben mss 20 seconde in de luvht geweest ^^
maar die waren wel genoeg om er helemaal verliefd op te worden hij is wel beetje stuk heb hem zo goed mogelijk weer aanelkaar geplakt (motor gelukkig niet kappot) maar voor ik weer de lucht in ga zou ik graag er iemand bij hebben die er wat van kent en me op weg kan helpen
is er iemand omgeving Boechout mortsel borsbeek antwerpen .... die dit ziet zitten

mvg Wim

yabusa

Re: net eerste vliegtuigje gekocht

Post by yabusa » Thu Mar 29, 2012 10:27 pm

Welkom op het forum ;)

Er zijn wat laag vliegers en hoog vliegers in den Antwerp daarvoor kun je evt opzoeken onder in mijn signature zit een linkje (Y) zal je goed h elpen
Kiek die Nitro Rustler GOAAAN !!!!!!11!!!11!
Vergeet je hier niet op te geven en te kijken wie waar woont!

booster666

Post by booster666 » Thu Mar 29, 2012 10:32 pm

hey cobrall,
:text-welcomeconfetti: op het forum... :hifive:
in het antwerpse is er wel volk dat u kan helpen, dus even geduld, ze zullen hier waarschijnlijk ook wel posten en anders zoals yabusa al zei kan je ze misschien iemand in uw buurt vinden...
als ik vragen mag welk model heb je gekocht ? :think:
er zijn hier ook redelijk wat leden met een fotofetisch dus ik houd u niet tegen om foto's te plaatsen :knipoog:
Mvg
Kevin
auto's: HPI baja 5b ss , tomahawk st, rustler vxl, losi micro crawler, sprint 2 flux, ...
vliegtuigen: funcub, sonic 185, pilatus pc-9 (restauratie), bonsai, ...
heli's: esky belt-cp V2 , KDS 450 s

cobrall

Post by cobrall » Fri Mar 30, 2012 4:30 am

gho heb geen ide hoe hij noemt Starter 2 van go fly RC
staat er op de doos ^^ is heel basic fotos hebben niet veel zin heb hem al keertje laten crachen ^^ is al trug in elkaar getaped maar ziet er niet meer zo geweldig uit :)
ik denk dat mn vleugels niet goed waren uitgelijnd vandaar dat ik ook is met iemand met ervaring wil vliegen :) als hij het ermee kan licht het voledig aan mij en niet aan de vlieger ^^
ik steeg mooi op hoor maar dan begon hij bochten te maken zonder dat ik stuurde :) kreeg hem niet meer recht en dacht wat minder gas geven en en poet snuit eerst los het veld in :)
persoon van de winkel zij dat het redelijk eenvoudig was hiermee dus denk dat ik iets niet juist deed met de vleugels ineen te plakken :)

grtz Cobrall

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Fri Mar 30, 2012 2:02 pm

Beste Wim zoals je reeds kon zien ben je zeker :text-welcomewave: op ons forum.
Als ik me niet vergis is dit je aankoop =>
Go fly 2.4Ghz.JPG
Go fly 2.4Ghz.JPG (23.54 KiB) Viewed 9276 times

Het is zoals bij de meesten heel spijtig dat je niet eerst op het forum hebt ge?nformeerd voor je bent begonnen met je aankopen.
Er zijn spijtig genoeg maar weinig winkeliers die eerlijk zijn bij de verkoop van een eerste model om het vliegen aan te leren. :angry-tappingfoot: De meesten volgen je gedachten in uit schrik dat ze anders niet zullen verkopen en liegen je dan ook maar wat voor. :liar: :liar:
Als je nog nooit hebt gevlogen zijn er geen toestellen die geschikt zijn om alleen te starten, wel is de ene heel wat gemakkelijker te vliegen dan de andere. Maar zonder basis of leermeester zullen je eerste vluchten zeker uitdraaien op een crash aangezien je de stick-vaardigheid van de zender niet onder controle hebt, en niet juist weet hoe een vliegtuig zal reageren in de lucht op de aangestuurde bewegingen.
Je bent wel op de goede weg met iemand te zoeken die kan vliegen en het je wil aanleren :handgestures-thumbupleft: juist spijtig dat je dat niet eerder hebt gedaan. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

cobrall

Post by cobrall » Fri Mar 30, 2012 3:47 pm

ja zo zag hij er idd uit :lolol:
nu iets minder maar jah
hoe bedoel je basis kennis ?
is er een mannier om het alleen te leren? :) want heb wat youtube filmpjes gezien en daar lijkt het zo makkelijk
ik sta te popelen om te vliegen :)

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Fri Mar 30, 2012 6:04 pm

cobrall wrote:ja zo zag hij er idd uit :lolol:
nu iets minder maar jah
hoe bedoel je basis kennis ?
is er een mannier om het alleen te leren? :) want heb wat youtube filmpjes gezien en daar lijkt het zo makkelijk
ik sta te popelen om te vliegen :)

Ik geef je een goede raad kijk uit naar iemand die je goed kan helpen of je zal rap de moed verliezen. :wink:
Een manier om het alleen te leren.... schaf je een goede sim aan, na een crash kan je na een paar sec. terug vliegen en dat zonder kosten. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Stekke

Post by Stekke » Fri Mar 30, 2012 8:14 pm

Welkom op het forum!!
Ik heb ook zo leren vliegen zonder eerst op de sim te oefenen en ik ben ook een aantal keer tegen de grond gegaan :D , zoals rene zegt is het beter om eerst een goede simulator aan te kopen zodat ge de bewegingen onder controle krijgt.
Nog een tip, probeer uw vliegtuig zo goed mogelijk uit te trimmen zodat hij mooi recht vliegt.
Thunder tiger eb4 g3
Traxxas E-revo 1/16
Easy Glider Pro
Domino Pichler
Easystar
Bigwing
Minimag
Nine Eagle Sky Climber
Gaui 500x

cobrall

Post by cobrall » Fri Mar 30, 2012 8:17 pm

Stekke wrote:Welkom op het forum!!
Ik heb ook zo leren vliegen zonder eerst op de sim te oefenen en ik ben ook een aantal keer tegen de grond gegaan :D , zoals rene zegt is het beter om eerst een goede simulator aan te kopen zodat ge de bewegingen onder controle krijgt.
Nog een tip, probeer uw vliegtuig zo goed mogelijk uit te trimmen zodat hij mooi recht vliegt.

hoe doe ik dat

Stekke

Post by Stekke » Fri Mar 30, 2012 8:26 pm

Ik veronderstel dat het een drie kanaals vliegtuig is? Dan moet je zorgen dat je richtingsroer mooi recht staat, eens hij in de lucht is en je merkt dat hij altijd de ene kant wil op gaan moet je het balkje onder de rechter stick naar de andere kant schuiven dan dat je vliegtuig draait tot hij mooi rechtdoor kan vliegen zonder dat je zelf moet bij sturen. Maar het is aan te raden om dit ook met een sim te oefenen :wink:
Thunder tiger eb4 g3
Traxxas E-revo 1/16
Easy Glider Pro
Domino Pichler
Easystar
Bigwing
Minimag
Nine Eagle Sky Climber
Gaui 500x

Post Reply

Return to “Beginners”