stuurprobleem

Vragen algemeen
RC30

stuurprobleem

Post by RC30 » Thu Jun 27, 2013 12:24 pm

Mijn Kyosho Mad Force doet raar.
Hij volgt de stuurcommando's niet op zoals het moet (met gevolg enkele serieuze crashes). Zelfs wanneer ik niets doe stuurt hij soms links of recht uit zichzelf. Er zit continu beweging in wanneer ik niets doe.
Herbinden heb ik al zo'n 5 keer gedaan dus daar zal het niet aan liggen.
Kan dit aan de servo liggen? Of is het eerder de ontvanger die ik moet vervangen?

yabusa

Re: stuurprobleem

Post by yabusa » Thu Jun 27, 2013 1:13 pm

Is het de nitro of electro versie?

Anders kun je kijken als ht de nitro versie is door eventjes de stuur servo op de plaats van de gas/throttle servo aan sluiten en kijken als ie dan nog happered.

Als het dan nog happert heb je wss teveel door een plas gereden en is je ontvanger kaduuk ( had ik zelf ook )
Kiek die Nitro Rustler GOAAAN !!!!!!11!!!11!
Vergeet je hier niet op te geven en te kijken wie waar woont!

RC30

Post by RC30 » Thu Jun 27, 2013 1:21 pm

De electro-versie.
Vorig jaar heeft hij eens helemaal onder water in een gracht gestaan. Misschien dat die problemen nu beginnen op te komen.

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Thu Jun 27, 2013 1:25 pm

Beste, over welke zender ontvanger gaat het :think: is het de originele zender van Kyosho of ..... een ander.
Volgens dat ik lees of er kan uit opmaken is het een 2.4Ghz zender, dan zou ik eerst eens beginnen met een "range test" te doen, hoe dat moet staat zeker in de handleiding van de zender. (het is voor ieder of toch voor de meeste merken anders)
Ziet er alles OK uit dan zou ik eens een andere servo aansluiten op hetzelfde kanaal en zien wat er dan gebeurd. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

yabusa

Post by yabusa » Thu Jun 27, 2013 1:43 pm

RC30 wrote:De electro-versie.
Vorig jaar heeft hij eens helemaal onder water in een gracht gestaan. Misschien dat die problemen nu beginnen op te komen.

Welke ontvanger is het? Probeer eens een andere uitgang op de ontvanger.

RC30

Post by RC30 » Thu Jun 27, 2013 1:54 pm

Alles is origineel Kyosho.
Dus een Syncro KT-200 zender, een Syncro KR-200 ontvanger en een Syncro KS-200 servo.

Wat een "range test" is weet ik niet, nog nooit van gehoord, dat zal ik eens moeten opzoeken.

RC30

Post by RC30 » Thu Jun 27, 2013 2:09 pm

Ik zal straks eens beginnen met een andere, originele, servo.

yabusa

Post by yabusa » Thu Jun 27, 2013 2:30 pm

Ik heb wel een vermoeden dat het de ontvanger is

Als je draait stottert je servo precies zeker he?

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Thu Jun 27, 2013 2:33 pm

Beste RC30,
Ter info dit is een "Range test" met een DX8 Spektrum.
Range test of "Reikwijdtetest"
De reikwijdtetest-functie reduceert het uitgangsvermogen, dit maakt het mogelijk om te testen of de RF verbinding in orde is. U moet deze test v??r ieder vliegseizoen en in principe met elk nieuw model uitvoeren. Zo komt in het menu reikwijdtetest:
Druk bij een ingeschakelde zender op de rol druktoets, de functielijst wordt nu weergegeven.
Draai de rol druktoets totdat de reikwijdtetest is geselecteerd en druk hem dan in om de functie uit te kiezen.
Het display toont bij een ingedrukte trainerknop de boodschap ?gereduceerd vermogen?. In deze modus kunt u de reikwijdtetest uitvoeren.
Wanneer u de trainerknop loslaat zendt de zender weer met volledige reikwijdte.

Zo doe je de "Reikwijdtetest" met een DX8
1. Verwijder u ca. 28 meter van het model, dat zich op de grond bevindt.
2. Hou de zender z? vast zoals u hem ook tijdens het vliegen zou vasthouden.
3. U moet nu bij een geactiveerde reikwijdtetest nog de controle over het model hebben.
4. Wanneer u problemen zou constateren moet u contact opnemen met de service van Horizon Hobby.
5. Wanneer u de test uitvoert met een actieve "telemetriemodule" moet u de gegevens op het display zien.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :smile: maar zoals ik hierboven aangaf het principe is hetzelfde maar de werkwijze is voor de meeste zenders ietsjes anders.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

RC30

Post by RC30 » Thu Jun 27, 2013 2:45 pm

In de handleiding vind ik er niets van terug. Ik zie hier wel iets van een "Fail Safe Setup" op de ontvanger en ook over een "adjusting" van de speedcontroller en een "Set Up" van de speed controller.

Wanneer ik een ontvanger, servo of een zender vervang moet ik dan alleen binden of nog andere dingen doen?

Sorry voor de vele vragen he maar daar is een forum toch ook wel voor dacht ik.

Post Reply

Return to “Vragen”