Liquid mask

Vragen algemeen
Post Reply
TheIbiza

Liquid mask

Post by TheIbiza » Mon Aug 11, 2014 5:17 pm

Iemand ervaring met liquid mask?
Hoe lang ben je best van te wachten tussen 2 lagen? Is er een manier om dit te versnellen?

Wanneer snij je het best uw design uit. Voor je begint te schilderen? Kan het dan geen kwaad dat er tussen de snijlijn verf komt?
Team Associated RC8.2 RS, Axial SCX10

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re: Liquid mask

Post by ReneDL » Mon Aug 11, 2014 8:06 pm

Beste hier zal je al veel aan hebben => viewtopic.php?f=123&t=5867 en indien je meer wil weten of een bepaalde vraag hebt stuur "Riffke" een PB of een mailtje, die kan je vast verder helpen. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Mike

Post by Mike » Tue Aug 12, 2014 6:50 pm

Beste

Heb enkele bodies geschilderd op die manier en ik kan u zeggen dat het allerbelangrijkste het ontvetten is! :)

Tussen de lagen liquid mask wacht ik een nacht, want ik heb geen zin om me met een haardroger bezig te houden. Beste is om een 5 a 6 lagen te zetten zeggen ze. Ik doe 5 lagen waar moeilijke designs komen, en 3 op plekken waar ik niks moet snijden.

Meeste bodies hebben tegenwoordig een extra plastic laag aan de buitenkant waarop je het design kan tekenen. Als je tekening klaar is en je liquid mask ook kan je beginnen snijden. Ikzelf snijd direct alles, dan vergeet je geen lijnen als er verf over is. Beste is om te beginnen met de donkerste stukken te spuiten na het snijden, natuurlijk afhankelijk van wat je maakt is het soms best om eerst de hele kleine details te spuiten. Felle kleuren kan je feller krijgen door een witte laklaag als alles klaar is. Ikzelf mep er gewoon als laatste overal nog zwart over.

Indien nog vragen, stel maar!

TheIbiza

Post by TheIbiza » Tue Aug 12, 2014 8:43 pm

Thx voor de info.

Ik spuit er het liefst ook als laatst een laagje zwart, dan lijkt het realistischer dat bv een witte "ondergrond"
Team Associated RC8.2 RS, Axial SCX10

Post Reply

Return to “Vragen”