Problemen met verzekering voor RCvliegen Graag dringend hulp

Vragen algemeen
Alantin

Re: Problemen met verzekering voor RCvliegen Graag dringend

Post by Alantin » Sun Aug 14, 2016 9:09 am

Als je http://mobilit.belgium.be/sites/default/files/downloads/gdf01.pdf bedoelt, gaat dat volgens mij over het terrein van een modelluchtvaartvereniging, niet over gewoon thuis vliegen.
Auto's: Kyosho PureTen EP Alpha, Arrma Typhon, ECX Ruckus 4WD
Heli's: Blade mCX2, Blade Nano CPS, Blade 230S
Vliegtuigen: AF-Model Sky Surfer

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sun Aug 14, 2016 11:03 am

Thuis vliegen mag nu door de nieuwe wetgeving sowieso met alle soorten toestellen onder de 1kg.
Zie topic => viewtopic.php?p=58753#p58753
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Thecyberkid

Post by Thecyberkid » Mon Aug 15, 2016 9:25 am

Tot nu toe wacht ik nog op een polis van een verzekering die me wel een dekking wil geven voor mijn hobby!
Ga er in de toekomst maar niet meer van uit dat het nog in je polis van je familiale zit!
Met de nieuwe richtlijnen die verschenen zijn in het staatsblad zijn al de verzekeringsmaatschappijen hun polissen aan het aanpassen aan de nieuwe wetten.
zie onderstaand bericht van de verzekering:
HANS BODEN

Zoals reeds gemeld wenst KBC naar aanleiding van de nieuwe wet dd. 10/04/2016 miniatuur/rc-vliegtuigen/drone boven de kg niet meer te verzekeren in zijn familiale verzekering.

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... ntains+(''))&rech=1&language=nl&tri=dd+AS+RANK&numero=1&table_name=wet&cn=2016041002&caller=image_a1&fromtab=wet&la=N&pdf_page=34&pdf_file=http://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf/2016/04/15_2.pdf

Bijgevolg heb ik een marktonderzoek uitgestuurd naar de andere verzekeringsmaatschappijen voor een passende & zo goedkoop mogelijke oplossing. Ik verwacht hier eind volgende week/begin week 32 een definitief antwoord op.

Met vriendelijke groeten,

Hans Boden

Na marktonderzoek is gebleken dat AG Insurance wel een familiale verzekering met een premie van € 97, aanbiedt waarin uw RC vliegtuigen verzekerd zijn.

Indien u wenst dat ik u hier verder mee help, kan u mij dan uw telefoonnummer geven- zodoende we concreet kunnen aftoetsen?

Met vriendelijke groeten,

Hans Boden
Verzekeringsagent

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Mon Aug 15, 2016 10:23 am

Het moest lukken dat de verzekeringen nog eens gaan profiteren van de nieuwe wetgeving, :angry-tappingfoot: alle middelen zijn goed om de mensen nog meer af te schuimen en zichzelf te verrijken. :smiley_roe:
Laat ons zeker weten hoe het is afgelopen, welke verzekeringen in aanmerking komen en wat ze kosten.
Het is zeker interessant voor de mede hobbyisten te weten wat en hoe men moet handelen om zich met alles administratief in orde te stellen. :wink:
Ik hoop in alle geval en we duimen :handgestures-thumbsup: :handgestures-thumbsup: en kruisen onze vingers :crossed: dat u met de verzekering in een goede Nederlandse club terecht kan en nog jaren plezier mag beleven met je mooie hobby. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Thecyberkid

Post by Thecyberkid » Mon Aug 15, 2016 12:04 pm

Ik hou jullie op de hoogte!
Het is inderdaad geldklopperij net zoals met de elektrische fiets die harder rijd dan 25 km per uur dan moet je een autoverzekering afsluiten wat dus duurder is dan met een scooter rijden dus mensen allemaal bij wijze van protest terug met de auto naar je werk ook voor de kleine afstanden :evil: en mijd het openbaar vervoer (toch niet meer veilig!
De kleine man(werkende!!!)mag niets meer alleen maar betalen voor lucht!

Alantin

Post by Alantin » Mon Aug 15, 2016 1:28 pm

Thecyberkid wrote:Ik hou jullie op de hoogte!
Het is inderdaad geldklopperij net zoals met de elektrische fiets die harder rijd dan 25 km per uur dan moet je een autoverzekering afsluiten wat dus duurder is dan met een scooter rijden

Ik ben dat al een tijdje aan't opvolgen, en het is een brommerverzekering dat je nodig hebt, geen autoverzekering :wink:
Normaalgezien moet de volledige wetgeving voor 2017 gepubliceerd zijn, willen ze in orde zijn met Europa, ik wacht daar nog op voor ik er een bestel

Verzekering en helm lijkt me trouwens logisch om te verplichten.
Wat wel zever is volgens mij: Brommerhelm + geen (fiets/...)vergoeding voor woon-werk (is namelijk een ideale oplossing voor fileprobleem + 'groener' (deze keer echt groener, niet zo hypocriet groener dan de uitstootnormen voor auto's))
Maar soit, 't gaat hier over vliegen :mrgreen:
Auto's: Kyosho PureTen EP Alpha, Arrma Typhon, ECX Ruckus 4WD
Heli's: Blade mCX2, Blade Nano CPS, Blade 230S
Vliegtuigen: AF-Model Sky Surfer

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Mon Aug 15, 2016 3:07 pm

Alantin wrote: Maar soit, 't gaat hier over vliegen :mrgreen:

Dan past dat hier want er zijn bepaalde soorten elektrische fietsen die .... meer vliegen dan rijden. (50 tot 60 km/uur) :roll: :whistle:
Groetjes ReneDL

Thecyberkid

Post by Thecyberkid » Thu Aug 18, 2016 10:49 am

Gisteren de verzekeringspapieren in de bus gekregen,
Vooral een overschrijving om binnen de 10 dagen te betalen
Maar een polis (neen zijn ze vergeten zeker) of staat de clausule over rc vliegtuigen er ook niet meer in? :twocents-mytwocents:
Dus ik op hun site gaan zoeken niets te vinden over de polis van AG insurance, dus ik direct een een mailtje om te gevraagde clausule in de polis te mogen lezen alvorens te ondertekenen maar nog steeds geen antwoord terug gehad.
Ik hoop dat het na een paar maanden alsnog in orde komt!
Ik denk dat alle verzekeringen hun nieuwe familiale polissen hebben aangepast als gevolg van de nieuwe wetgeving en dat jullie volgend jaar allemaal wel eens in de problemen kunnen komen met jullie familiale polis wat betreft het vliegen met een rc vliegtuig.
Ik hoop dat ik het mis heb, maar als de makelaar een marktonderzoek moet doen en me na enkele weken pas een oplossing lijkt te geven dan ziet het er niet rooskleurig uit.
Ik hou jullie op de hoogte.
Met vriendelijke groet Patrick

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Thu Aug 18, 2016 11:34 am

We volgen het op de voet, :geek: zeker interessant om weten voor alle forumleden wat en hoe de vork nu in de steel zit. :think: :confusion-scratchheadyellow:
Groetjes ReneDL

Kruke

Post by Kruke » Thu Aug 18, 2016 12:31 pm

Mm in mijn polis staat het duidelijk vermeld :think:
Ik had het ook nagevraagd om zeker te zijn en het was in orde, mijn verzekering heb ik natuurlijk al jaren dus...
Als ze dit aanpassen in hun polis zullen ze wel iets laten weten zeker :roll:

Tot 10 meter... Wij vliegen tot de wettelijke 100 meter met onze vliegtuigen :mrgreen:

Post Reply

Return to “Vragen”