Nemesis

Stel hier jouw verzameling RC-vliegtuigen voor.

Moderator: Sprezlaus

Post Reply
Edwin

Nemesis

Post by Edwin » Sat Feb 15, 2014 12:58 am

Me dan toch weer niet kunnen houden, maar er staat er eentje meer in de garage :glimlach2:

Image

Toestel is tweede hands aangekocht, zo moeten de fluo hoeken nog worden overspoten, maar voor de rest ziet het er allemaal degelijk uit.
Span 1700mm
Motor 5055 (denk van Turnigy) 600kv
80A regelaar
prop 14 x 7?
Momenteel zit het toestel op 3020gr

Voor de batterijen, denk ik er aan om 6S 5000ma te gaan aanschaffen.

Ben eens benieuwd naar de vliegeigenschappen. :maiden: ????

We zullen stilletjes aan eens grote kuis moeten gaan maken om deze weer te kunnen gaan stockeren.
Ok?I am flying now, but can someone tell me how to land !

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re: Nemesis

Post by ReneDL » Sat Feb 15, 2014 9:42 am

Mooi toestel :drool: zeker de moeite om een plaatsje vrij te maken h? :grijns:
Voor de :maiden: zou ik de kleuren voorlopig laten, hij zal volgens mij in de lucht zo heel goed zichtbaar zijn.
Hier een paar echte exemplaren
Nemesis.PNG
Nemesis.PNG (413.35 KiB) Viewed 6180 times
Nemesis1.PNG
Nemesis1.PNG (350.23 KiB) Viewed 6180 times
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Edwin

Post by Edwin » Sat Feb 15, 2014 12:14 pm

:mrgreen:

Te laat ... was al bezig om te bouwen.
figuur in de cockpit, alles eens nazien en de tippen van de vleugels een ander kleurtje, maar nog wel contrasterend aan de bovenzijde.

dit zou de bedoeling moeten worden.

Image

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sat Feb 15, 2014 7:18 pm

Dat ziet er :weehee: uit h?. :glimlach4:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Edwin

Post by Edwin » Tue Feb 18, 2014 9:02 am

Ik had het al aangegeven, die fluo tippen op de vleugels van deze nemesis dat zag ik niet zitten.

Met veel geduld dan maar de vleugels aangepast. Toch nog afgeweken van het eerste gedacht.
De d?cals werden gemaakt in rode en zilveren klevers, en even overspoten met lak om deze te fixeren.

Ziet er voor mijn part al veel beter uit.

Image

O ja je kan er niet naast kijken, ook de transformatie van de in 2dehands aangekochte funjet is vorm aan het krijgen.

:drool:

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Tue Feb 18, 2014 10:17 am

Mooi mooooooi :handgestures-thumbupleft: maar ....... ik heb een gedacht dat er zo te zien iemand snel enkele schappen zal mogen bijmaken. :grijns:
Groetjes ReneDL

Edwin

Post by Edwin » Tue Feb 18, 2014 10:22 am

:smiley_pilot:

De moment als alle toestellen in orde staan, zal ik eens een update maken en hier in de vliegbasis voorstellen.

Je weet maar nooit, dan heb ik er ten minste nog een foto van als er iets fout loopt. :oops:

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Tue Feb 18, 2014 10:41 am

Dit toestelletje kan heel veel leed voorkomen hoor. :handgestures-thumbsup: ik vind het zeker de :twocents-mytwocents: waard. :wink:
=> http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=47095 of deze met ontvanger => http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html andere merken hebben die trouwens ook en dit meestal in combinatie met een ontvanger o.a. Graupner Spektrum Futaba ...... maar die zijn wel een stukje duurder :roll:
Groetjes ReneDL

Edwin

Post by Edwin » Tue Feb 18, 2014 12:18 pm

Rene

Ik heb leren vliegen op mijn eentje met een mustang P51 van Art-Tech, een toestel van 93 cm span en dit met versie3 van deze gyro.
toestel heeft dan ook maar een gewicht van rond de halve kgr. en dan is een windstoot vlug fataal.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor%20...%20ouse_.html

Van Hype had ik er dan weer ??ntje zitten in mijn tweede model, die in combinatie werkte met een parkflyer ontvanger.
http://www.albatrosmodelbouw.be/img/p/3538-3751-large.jpg
Sinds een tijdje echter heb ik beiden aan de kant gehouden, en vlieg ondertussen zonder.
Het is toch nog net iets anders. :smile:

zelfs de nano racer van 60 cm vlieg ik met de full range ontvanger, omdat het gevoel beter zit.
Neemt niet weg natuurlijk dat ik, vooral voor het zelfvertrouwen bij het starten met deze hobby erg veel heb gehad aan de 3ax gyro.

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Tue Feb 18, 2014 7:45 pm

Het is zeker anders vliegen maar als je er hebt kan je ze evengoed monteren in een nieuw toestel. Het geeft zeker een veilig gevoel en verzekert een stabiele start en je kan hem tijdens de vlucht via een schakelaar op de zender steeds uitschakelen.
Eens je goed kan vliegen is het misschien overbodig maar het kan ook een handige hulp zijn bij landingen met veel crosswind. :wink:
Groetjes ReneDL

Post Reply

Return to “Vliegbasis”