Ombouw van FM 40 MHz naar 2.4G

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re: Ombouw van FM 40 MHz naar 2.4G

Post by ReneDL » Thu Apr 11, 2019 1:24 pm

Man man man .... nu je alles hebt en er lukt iets niet ga je toch niet opgeven hee. :naughty:
We spreken af, pak je spullen, kom dan langs en we brengen dat met veeeeeel plezier vaar U in orde. :glimlach4:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Roger V

Post by Roger V » Thu Apr 11, 2019 5:33 pm

Miserie...miserie....
En neen, ik geef niet op deze keer en wil het zelf doen.
Zal wel wat duren alvorens ik alles heb en er dan nog aan begin maar eens het gelukt is laat ik terug van mij horen en zal dan een fotootje sturen van het resultaat.
Een dikke merci René.
Hij die tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen maar hij die kan liegen kan daarom nog niet vliegen.

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Thu Apr 11, 2019 6:19 pm

Zo willen we het horen :cooool: en ..... het zal zeker lukken we kruisen onze vingers :crossed: en duimen :handgestures-thumbsup: alvast op de goede afloop. :knipoog:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Mon Apr 22, 2019 12:44 pm

Beste Roger, ik denk niet dat je iets verkeerd doet maar .... dat je iets vergeten bent en dat is de volledige gashendel verplaatsing aan de regelaar aan te leren. (dat moet je maar eenmalig doen bij de eerste opstart en denk er aan om een van de motordraden uit elkaar te trekken zodat de motor niet ongewild begint te draaien)
Zie het onderstaande filmpje (het is niet dezelfde zender maar wel hetzelfde principe van handeling) Probeer het eens en laat ons zeker iets weten :wink:
Groetjes ReneDL

Roger V

Post by Roger V » Mon Apr 22, 2019 12:53 pm

Het solderen verliep moeizaam... De Tamiya stekker was geen probleem maar die dikke kabels van de batterij daarentegen, amai mijne frak. Na veel gepruts en geduld) kon ik de zwarte aaneen solderen. De rode lukte niet de eerste keer en dus heb ik die terug wat moeten inkorten met als gevolg dat de rode kabel nu korter is dan de zwarte. Durfde de rode geen tweede keer te solderen. Gelukkig kwam er vorige week een brave borst met de naam Joeri op bezoek en die heeft de rode vakkundig aaneen gesoldeerd. Dikke merci Joeri uit het Gentse.
Gisteren heb ik dan een poging gedaan om het geval te laten rijden. Links rechts en vooruit was geen probleem maar hij wilde niet achteruit!
Wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil, zegt het spreekwoord. En dus wel mijn bril een gepoetst en de handleiding van de regelaar nog eens goed bekeken en zie, het onderste (rechts) zwarte contactje op de regelaar stond juist maar het linkse (boven) moet er uit (en dat is dus niet meer te zien op de foto).
Eind goed, al goed. Nu noch die lader onder de knie krijgen.
Van rijden zal er wel niet veel in huis komen. Banden voor deze Kyosho Ultima II zijn niet meer te verkrijgen wegens te oud. Tiens, gaan ze dat van mij ook zeggen wanneer ik nog eens onder het mes moet? :lolol:
Attachments
20190422_120656.jpg
20190422_120656.jpg (64.13 KiB) Viewed 394 times
Hij die tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen maar hij die kan liegen kan daarom nog niet vliegen.

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Mon Apr 22, 2019 1:25 pm

Goed te horen dat je het gevonden hebt, je moest dus enkel nog een jumper wegnemen. :handgestures-thumbupleft:
Als je dat hierboven nog niet hebt gedaan, zeker eens eenmalig doen dat is om je regelaar de volledige gas verplaatsing te leren kennen. Dat is een eenmalige handeling die bij het vervangen van een regelaar steeds moet doen, en het zal normaal ook wel in de handleiding staan.
Passende wielen moet je zeker nog kunnen vinden, :handgestures-thumbsup: heb je al eens proberen bellen of mailen naar https://www.toprc.nl/onderdelen-en-toeb ... en-velgen/ die persoon zal je zeker een passende oplossing kunnen bieden.
Groetjes ReneDL

Roger V

Post by Roger V » Mon Apr 22, 2019 1:36 pm

De jumper, verdraaid! Hoe ze die dingen allemaal noemen en hoe ze op die namen komen.
Zal eens een mailtje naar toprc in het land van de kazen en het flauwe bier sturen..
Dank je zeer, René.

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Mon Apr 22, 2019 2:58 pm

Roger V wrote:
Mon Apr 22, 2019 1:36 pm
Zal eens een mailtje naar toprc in het land van de kazen en het flauwe bier sturen..
Als ze maar goede wielen hebben :D want kaas en lekker bier hebben we zelf en veel beter. :dance: :handgestures-thumbsup: :handgestures-thumbupleft: :whistle:
Groetjes ReneDL

Roger V

Post by Roger V » Tue Apr 23, 2019 6:57 pm

Maar antwoorden.... Wellicht kunnen ze nog niet schrijven... :lolol:

Roger V

Post by Roger V » Wed Apr 24, 2019 2:06 pm

Dan toch antwoord gekregen doch helaas, geen banden noch wielen voor vooraan. Wel voor achteraan maar het zal alles of niets worden.Ik blijf zoeken

Post Reply

Return to “Algemeen”